سی روز موزیک تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و در ساماندهی به ثبت رسیده است.

سی روز موزیک » جشن هنر شیراز خوک بچه آتش » دانلود مستند جشن هنر

دانلود مستند جشن هنر

دانلود مستند جشن هنر

مستند جشن هنر در زمان پهلوی به ریاست فرح پهلوی هر ساله در شهر شیراز تخت جمشید برگزار میشد.که در آن موسیقی و فیلم و تئاتر و رقص و … اجرا میشد،ک برای اولین بار از شبکه ماهواره ای انگلیسی من و تو پخش شده است.

دانلود مستند جشن هنر

جشن هنر از سال ۱۳۴۶ به همت و ریاست شهبانو فرح پهلوی آغاز به کار کرد و به مدت یازده سال هر تابستان در شهر شیراز و تخت جمشید برگزار شد.

جشنی  که هدفش آن بود که میعادگاهی باشد برای برخورد هنرهای نمایشی، سنتی و معاصر در زمینه های  موسیقی، تئاتر، فیلم و رقص و پلی میان فرهنگ شرق و غرب.

در مور این جشن شایعه و حدیث زیاد است.

در این مستند با همیاری شهبانو فرح پهلوی پایه گذار این جشن و دیگران مانند هرمز فرهت، پرویز صیاد، اسماعیل خویی، بهمن فرسی، باب ویلسون کارگردان مشهور تئاتر آمریکا، ژاک لنگ وزیر سابق فرهنگ فرانسه و ژان فرانسوا کمپ، عکاس رسمی جشن، به جستجوی حقایق در مورد این جشن میرویم.

 از این جشنواره هنری به عنوان جنجالی‌ترین جریان فرهنگی و هنری در تاریخ معاصر ایران یاد می‌شود و یازدهمین سال برگزاری آن، از نظر کثرت صحنه‌های اهانت‌آمیز به ارزش‌های اخلاقی ایرانیان از جشن‌های پیشین فراتر رفته بود.
اجرای نمایش شگفت‌آور «خوک، بچه، آتش»، که شرح جزئیات وقیحانه آن قابل نشر در فضای عمومی نیست، آن هم در ماه مبارک رمضان ، سبب اعتراض شدید علما شد.
دانلود مستند جشن هنر
 آیت‌الله دستغیب، سوم شهریور ۱۳۵۶ در مسجد جامع عتیق سخنرانی کرد و گفت: «… یک چیزی شنیدم. جشن خوک. عجب اسمی هم دارد. موسس آن هم خوک است. لعنت بر آن‌ها باد. تا کی این مملکت و این جوان‌ها را می‌خواهید گمراه کنید و به دست استعمار بدهید و منحرف کنید؟ ماه مبارک رمضان و این رقاصه‌ها … شیراز اهل علم بوده حال کرده‌اندش رقاصخانه».
آیت الله محلاتی نیز در واکنش به برگزاری جشن هنر، سخنرانی و مسببین آن را لعنت می کند .
ابتذال در جشن هنر شیراز، آنچنان گسترده شد که حتی روزنامه های حکومتی آن زمان نیز با وجود جو خفقان حاکم بر رسانه واکنش نشان دادند.
در صفحه ۸۰ کتاب درآمدی بر انقلاب اسلامی ایران آمده است پهلوی دوم در احیای فرهنگ غرب گاه به قدری افراط می کرد که خود غربی ها را به حیرت می افکند چنانکه در مراسم جشن هنر شیراز که در حضور اقوام بیگانه به بهانه جشن، عمل منافی عفت انجام شد ؛ جانسونز سفیر انگلیس به شاه می گوید: اگر چنین نمایشی در شهر منچستر انگلیس برگزار می شد اجرا کنندگان با مشکلات فراوانی روبرو می شدند.
دانلود مستند جشن هنر
سال ۵۷ رژیم به فکر برگزاری جشن هنر دوازدهم بود.
 در صفحه ۴۴۷ کتاب جشن هنر به روایت ساواک ، در گزارشی که ساواک در آن ادعا می کند مردم و مخالفان جشن هنر خرابکار هستند آمده خرابکاران اظهار می دارند اگر به قیمت خونمان تمام شود از برگزاری جشن هنر جلوگیری می کنیم.
به این ترتیب جشن دوازدهم هنر شیراز هیچگاه برگزار نشد.
Download Documentary Arts Festival

این پست چند تا قلب داره ؟

چه امتیازی به این آهنگ میدی؟

میانگین امتیاز: ۰ / ۵٫ تعداد رای : ۰

امتیازی ثبت نشده است. اولین امتیازدهنده باش.

متأسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

بگذارید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود بخشیم؟